Jak zorganizować sprawny odbiór śmieci

 

Organizacja nawet najprostszych czynności może przynieść nam sporo dodatkowego wolnego czasu i oszczędności finansowych. Wystarczy zatem wyobrazić sobie jak wielkie oszczędności mogą uzyskać firmy, które zajmują się różnymi usługami wykonywanymi powtarzalnie i często.

Widziałem to na przykładzie organizacji odbioru śmieci

odbiór śmieci w KrakowieW firmie tej pracowałem jako informatyk. Widziałem, że mają bardzo nieskładny system realizowania swojej głównej usługi. Szef dostrzegł to mniej więcej w tym samym czasie co ja. Okazało się, że można całkiem poważnie to usprawnić. Wystarczyło trochę organizacji i skutecznego zarządzania by całkiem porządnie zminimalizować koszty wykonania danej usługi. Nagle odbiór śmieci w Krakowie stał się znacznie tańszy – przełożyło się to na znacznie większą liczbę klientów. Prezes wciąż dostawał tak samo wysokie zyski pomimo znacznego obniżenia cen – firmy, które z nami handlowały doceniły ukłon w ich kierunku. W końcu jeśli odbiór śmieci mógł być realizowany taniej, to po co było nabijać sobie oraz kontrahentom niepotrzebnych kosztów? W końcu chyba każdy z nas wolałby mieć zyski większe niż mniejsze, prawda? Gdyby inne firmy również zdecydowały się na to, by przyjrzeć się temu, jak wykonywane są ich flagowe usługi, być może sporo cen z dnia na dzień spadłoby mocno w dół. Oczywiście nie zawsze będzie to aż tak widoczne jak w przypadku odbioru gruzu w Krakowie, ale zawsze będą to oszczędności, które niewątpliwie się przydadzą. W końcu jeśli ktoś miał do wyboru dwie tak samo dobre firmy, z których jedna była znacznie tańsza, to jaki byłby sens przepłacania?

Osobiście uważam, że w bardzo wielu firmach przydaliby się specjaliści od optymalizacji czasu pracy i wydajności urządzeń. To właśnie rozwój technologiczny często jest tym, co napędza nasz świat do przodu – nie powinniśmy się więc świadomie zamykać w epoce kamienia łupanego.